
برنامه مناسبتی ماه عسل از جمله مجموعه هایی است که همواره برای طراحی صحنه و دکور آن ایده های خوبی وجود داشته و در نتیجه محصول پدید آمده از لحاظ رنگ و فرم و محتوا برای لحظات افطار بسیار مناسب به نظر می رسد؛ این کار نوعی احترام به مخاطب است.
یکی از فاکتورهایی که باعث میخکوب کردن مخاطب پای برنامه های تلویزیونی می شود دکور جذاب برنامه ها است؛ وقتی این فضا به گونه ای طراحی شده باشد که از لحاظ بصری مخاطب را به برنامه جذب کند قطعا آن برنامه مخاطبان زیادی خواهد داشت.
پیمان قانع طراح صحنه در تحلیل این دکور عنوان کرد:
پلاتوى یک/ ایده طراحى تداعى کننده لنز دوربین و انعکاس نور و تشکیل چندین رنگ متنوع در لایه هاى عدسى دوربین است و بیانگر دوربینى که همیشه بسوى شماست و ثبت لحظات زندگیتان.
پلاتوى دو/تونلى با لایه هاى مختلف و مدور که در انتها تصویر کلى آن همان لوگوى ماه عسل را خواهد ساخت و ورود به دنیاى قصه هاست، که در تقاطع اصلى آن همواره احسان با فردى مرتبط با ماجراى آن روز گپى کوتاه خواهد زد.
پلاتوى سه/ استودیو اصلى: نمایی از یک شهر در ارتفاع چند هزار پایى در شب و تصاویرى که در دل شهر پخش میشود و انعکاس آن را در آیینه خواهیم دید (ایده اصلى: تمام مهمانان ماه عسل مردم همان شهر چند هزار پایى هستند و در ماه عسل اتفاقات و داستانهاى زندگیشان در آیینه بالاى سرشان انعکاس داده می شود).
در پایان به ویدیویی درباره ساخت دکور توجه کنید: